DESPRE NOI

Asociația Feuerstein
deschideți mintea!
Noi credem cu tărie că lumea lor este viitorul nostru , de aceea ne punem în slujba copiilor de azi - adulţii de mâine.

Asociația Feuerstein
deschideți mintea!

Pentru a fi profesor sau terapeut în contextul actual este mai provocator decât oricând. Mai multe probleme de disciplină, mai mulţi elevi cu nevoi speciale, mai multă diversitate, mai multă presiune a timpului. Profesioniştii de astăzi au nevoie de o nouă soluţie, una care să ofere unelte mai bune pentru a realiza schimbări semnificative Orientaţi de condiţiile societăţii postmoderne şi ghidaţi de principiile profesorului Reuven Feuesrtein specialişti în sfera psiho – educativă (psihologi, psihoterapeuţi si cadre didactice ) au infiinţat în primăvara anului 2008 la Braşov Asociaţia FEUERSTEIN DESCHIDEŢI MINTEA! ca organizaţie non – profit cu scopul de a sprijinii copiii, părinţii şi cadrele didactice în vederea atingerii potenţialului optim de dezvoltare şi scaderea riscului de eşec şcolar cu ajutorul Metodei Feuerstein.

Pentru a fi profesor sau terapeut în contextul actual este mai provocator decât oricând. Mai multe probleme de disciplină, mai mulţi elevi cu nevoi speciale, mai multă diversitate, mai multă presiune a timpului. Profesioniştii de astăzi au nevoie de o nouă soluţie, una care să ofere unelte mai bune pentru a realiza schimbări semnificative Orientaţi de condiţiile societăţii postmoderne şi ghidaţi de principiile profesorului Reuven Feuesrtein specialişti în sfera psiho – educativă (psihologi, psihoterapeuţi si cadre didactice ) au infiinţat în primăvara anului 2008 la Braşov Asociaţia FEUERSTEIN DESCHIDEŢI MINTEA! ca organizaţie non – profit cu scopul de a sprijinii copiii, părinţii şi cadrele didactice în vederea atingerii potenţialului optim de dezvoltare şi scaderea riscului de eşec şcolar cu ajutorul Metodei Feuerstein.

Asociația Feuerstein
deschideți mintea!

  • Instrumentarea gândirii copilului cu elemente care pot să îl ajute la mobilizarea şi reglarea propriei gândiri cu scopul de a-l ajuta să folosească modalităţi intelectuale superioare în rezolvarea problemelor sale şcolare şi sociale. Străduinţa copilului de a depune o activitate intelectuală autonomă va conduce la creşterea gradului său de independenţă şi îi va schimba percepţia despre sine ca personalitate cognitivă autonomă.
  • Sprijinirea persoanelor aflate în dificultate prin organizarea de activităţi suport.
  • Organizarea şi susţinerea cursurilor de formare pentru diverse categorii profesionale.
  • De intervenţie mediată prin aplicarea programului de Îmbogăţire Instrumentală - metoda Feuerstein.

    De dezvoltare a deprinderilor de viaţă independentă.

    De psihodiagnoză şi psihoterapie în vederea integrării optime a copiilor şi adulţilor.

    De promovare şi organizare a serviciilor de consiliere socială şi psihologică .

    R. Feuerstein

    Reuven Feuerstein a studiat la Université de Genève cu celebri psihologi Jean Piaget si Barbel Inhelder si a fost coleg cu nu mai putin celebrul psiholog Lev Vygotsky. Ulterior, s-a consacrat activitătii de pedagog, lucrand cu copii supravietuitori ai Holocaustului, carora incerca sa le stimuleze gandirea. Facand aceasta, a pus la punct 14 “instrumente independente de continut” prin care pedagogii si elevii pot dezvolta functiunile cognitive si dobandi deprinderi de invatare eficienta. Feuerstein a organizat aceste “instrumente” intr-un program compact, destinat elevilor de peste 9 ani, program cunoscut sub numele de Feuerstein Instrumental Enrichment (Imbogatire Instrumentala). Toate acestea l-au condus pe savant la conceptia fundamentala ca inteligenta este plastica si nu fixa si ca, prin urmare, poate fi invatata (modificabilitatea cognitiva structurala).

    Consultati site-ul Wikipedia pentru a afla mai multe despre Profesorul Reuven Feuerstein, viata si activitatea sa: http://en.wikipedia.org/wiki/Reuven_Feuerstein

    R. Feuerstein

    Acum 50 de ani, Profesorul Reuven Feuerstein a susţinut că oricine, indiferent de dizabilitate, îşi poate imbunătăţi abilitatea lui de a învăţa.  Mai mult decât oricare alt program cognitiv, Metoda Feuerstein a rezistat probei timpului. Pentru jumatate de secol, sute de mii de copii din toata lumea, pe parcursul vieţii au realizat transformări esenţiale ale potenţialului lor de invăţare, prin intermediul metodei.

    În ultimii ani, fundamentarea teoretică a metodei şi cercetările din cadrul ei au fost extinse în toată lumea, datorită centrului The International Center for tåhe Enchancement of Learning Potential şi a reţelei de persoane ce se bazează pe teoria medierii în munca lor educativă.

    R. Feuerstein

    Programul de Îmbogaţire Instrumentală (PÎI) este un sistem educaţional de tip aplicativ, derivat din teoria Modifcării cognitiv – structurale şi a Învăţării mediate ale lui R. Feuerstein. Programul cuprinde 14 instrumente, fiecare dintre ele focalizând una sau doua operaţii mentale principale.

    Programul de Îmbogăţire Instrumentală nu este numai un ansamblu de instrumente pentru modificarea capacităţii de gândire a individului, ci el reprezintă o abordare metodologică educaţională, ţintind asupra unei schimbări semnificative în calitatea şi eficacitatea interacţiunii în tot ansamblul ei .

    Centrul continuă să formeze multe persoane, având o reţea de filiale în 40 de ţări, 80 de centre, continuând să implementeze ideile, cunoştinţele, tehnicile şi modurile de aplicare în rândul educatorilor, părinţilor, psihologilor şi altor categorii din sectorul paramedical. Alături de Israel şi Canada, se află şi alte state precum SUA, Rusia, Italia, Spania, Belgia, Anglia, Ungaria, Finlanda, Franţa, Olanda, Noua Zeelandă care utilizează metoda şi conceptele lui Feuerstein.
    1 / 3

    R. Feuerstein

    Reuven Feuerstein a studiat la Université de Genève cu celebri psihologi Jean Piaget si Barbel Inhelder si a fost coleg cu nu mai putin celebrul psiholog Lev Vygotsky. Ulterior, s-a consacrat activitătii de pedagog, lucrand cu copii supravietuitori ai Holocaustului, carora incerca sa le stimuleze gandirea. Facand aceasta, a pus la punct 14 “instrumente independente de continut” prin care pedagogii si elevii pot dezvolta functiunile cognitive si dobandi deprinderi de invatare eficienta. Feuerstein a organizat aceste “instrumente” intr-un program compact, destinat elevilor de peste 9 ani, program cunoscut sub numele de Feuerstein Instrumental Enrichment (Imbogatire Instrumentala). Toate acestea l-au condus pe savant la conceptia fundamentala ca inteligenta este plastica si nu fixa si ca, prin urmare, poate fi invatata (modificabilitatea cognitiva structurala).

    Consultati site-ul Wikipedia pentru a afla mai multe despre Profesorul Reuven Feuerstein, viata si activitatea sa: http://en.wikipedia.org/wiki/Reuven_Feuerstein
    2 / 3

    R. Feuerstein

    Acum 50 de ani, Profesorul Reuven Feuerstein a susţinut că oricine, indiferent de dizabilitate, îşi poate imbunătăţi abilitatea lui de a învăţa.  Mai mult decât oricare alt program cognitiv, Metoda Feuerstein a rezistat probei timpului. Pentru jumatate de secol, sute de mii de copii din toata lumea, pe parcursul vieţii au realizat transformări esenţiale ale potenţialului lor de invăţare, prin intermediul metodei.

    În ultimii ani, fundamentarea teoretică a metodei şi cercetările din cadrul ei au fost extinse în toată lumea, datorită centrului The International Center for tåhe Enchancement of Learning Potential şi a reţelei de persoane ce se bazează pe teoria medierii în munca lor educativă.
    3 / 3

    R. Feuerstein

    Programul de Îmbogaţire Instrumentală (PÎI) este un sistem educaţional de tip aplicativ, derivat din teoria Modifcării cognitiv – structurale şi a Învăţării mediate ale lui R. Feuerstein. Programul cuprinde 14 instrumente, fiecare dintre ele focalizând una sau doua operaţii mentale principale.

    Programul de Îmbogăţire Instrumentală nu este numai un ansamblu de instrumente pentru modificarea capacităţii de gândire a individului, ci el reprezintă o abordare metodologică educaţională, ţintind asupra unei schimbări semnificative în calitatea şi eficacitatea interacţiunii în tot ansamblul ei .

    Centrul continuă să formeze multe persoane, având o reţea de filiale în 40 de ţări, 80 de centre, continuând să implementeze ideile, cunoştinţele, tehnicile şi modurile de aplicare în rândul educatorilor, părinţilor, psihologilor şi altor categorii din sectorul paramedical. Alături de Israel şi Canada, se află şi alte state precum SUA, Rusia, Italia, Spania, Belgia, Anglia, Ungaria, Finlanda, Franţa, Olanda, Noua Zeelandă care utilizează metoda şi conceptele lui Feuerstein.

    Scrie-ne



    Contacteaza-ne


    Adresa: Strada Toamnei, nr.7, ap. 3, Brasov

    Presedinte: TODOR OTILIA

    Telefon: 0766/434866

    Vicepresedinte: VERDES GABRIELA

    Telefon: 0744306045

    E-mail: feuerstein.brasov@gmail.com